مقالات

۶ تکنولوژی که دیرتر از رقبا به آیفون آمده‌اند

اپل در سال ۲۰۱۹ با استفاده از پنل‌های LTPO برای اپل واچ ۵، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را برای این ساعت ارائه داد. اما این قابلیت بعد از سال‌ها انتظار، بالاخره به مدل‌های پرو آیفون ۱۴ راه پیدا کرده است.

سال‌ها قبل که بیشتر گوشی‌های اندرویدی از نمایشگرهای LCD بهره می‌بردند، این گوشی‌ها می‌توانستند به نوعی قابلیت نمایشگر همیشه روشن را شبیه‌سازی کنند. اما به غیر از این گوشی‌ها، در سال ۲۰۱۶ گوشی‌هایی مانند گلکسی S7 و ال‌جی G5 به عنوان اولین گوشی‌های مبتنی بر فناوری نمایشگر همیشه روشن راهی بازار شدند. در آن زمان فعال‌سازی این قابلیت، فشار زیادی به باتری وارد می‌کرد اما در چند سال اخیر، مصرف انرژی این مشخصه بسیار بهتر شده است.

شارژ بی‌سیم؛ ۸ سال

مانند نمایشگر همیشه روشن، قابلیت شارژ بی‌سیم هم در ابتدا راهی اپل واچ شد. در حقیقت اولین نسل اپل واچ در سال ۲۰۱۴ هم از این مشخصه بهره می‌برد. Palm Pre اولین گوشی مجهز به این مشخصه محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد. تا چند سال به غیر از این گوشی و نسل‌های بعدی، گوشی دیگری از این قابلیت بهره نمی‌برد.

اما در نهایت در سال ۲۰۱۲ گوشی‌هایی مانند نوکیا ۹۲۰ و نکسوس ۴ هم با بهره‌گیری از شارژ بی‌سیم به دست کاربران رسیدند. در ابتدا گوشی‌ها برای شارژ بی‌سیم از دو استاندارد مختلف استفاده می‌کردند ولی سرانجام شرکت‌های مختلف بر سر بهره‌گیری از استاندارد Qi به توافق رسیدند.

در سال ۲۰۱۷ اپل از آیفون X و آیفون ۸ رونمایی کرد و این گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم بهره‌مند شدند. در سال ۲۰۲۰ هم فناوری مگ‌سیف از راه رسید که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت مگنتی آیفون خود را شارژ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *